cantorre@kultccg.info

Beryl Komentarzy (14) 09.04.2025

Sale Inkubacyjne


Karta KULT CCG Sale Inkubacyjne

Wstęp

Sale Inkubacyjne pozwalają zagrywać Czary ze Sfery Snów oraz Sfery Czasu i Przestrzeni bez sprawdzania zgodności Kolorów i bez udziału Maga. 
Żeby w standardowy sposób efektywnie grać na Czarach wymagających klepsydr (choć ten komentarz odnosi się do wszelkich Czarów), trzebaby grać na Wielkim Arkanum kontrolującym już ten Kolor (a najlepiej dwa) oraz mieć sporo Magów w talii, aby te Czary rzucać. Problem polega na tym, że tych Magów w Kulcie wcale nie ma tak wiele i zmieszczenie ich w talii stanowi wyzwanie z uwagi na Kolory – trzeba pogodzić zarówno Kolory Czarów, Magów oraz Wielkich Arkan. Nie widziałem jeszcze grywalnej kombinacji powyższych. Jedyna opcja, to granie TIPHARETH lub TOGARINIM, których wszystkie istoty uważane są za Magów. I oczywiście granie nimi przynosi efekty ale nie dają oni kontroli nad klepsydrami. A co, jeśli chcielibysmy pograć innymi Wielkimi Arkanami i pobawić się w Harrego Pottera? Z pomocą przyjdą nam właśnie SALE INKUBACYJNE.
Czary ze Sfery Czasu i Przestrzeni to najpotężniejsze czary w grze, które zarazem najtrudniej rzucać z uwagi na koszt klepsydry – mało kart daje kontrolę nad tym Kolorem a większość tych czarów potrzebuje więcej niż jednej do działania. Możliwość rzucania tych czarów bez sprawdzania zgodności Kolorów daje ogromną przewagę, szczególnie, że część z nich, związanych z przesuwaniem jednostek bez zwracania uwagi na wskaźniki Stacji można zagrywać zarówno na siebie (przenosząc karty z żetonami z Obsady do Sceny) jak i na przeciwnika (cofając karty ze Sceny do Obsady lub też przenosząć zagrażające jednostki w bezpieczniejsze miejsca). Zobaczmy, co mamy w menu.

Prożnia

Najmocniejszy z Czarów, blokujący wszystkim przeciwnikom fazę przyciągania. Można mieć 3 w talii, nie spada z gry po użyciu. Do tego można rzucić w dowolnej chwili. Jak w Media Markt – powinni tego zabronić.

Jak w Zegarku

Wszechstronna karta, jako jedna z niewielu pozwala (pośrednio) usuwać miejsca ze Sceny wymuszając przesunięcie wszystkich kart Sceny o 1 miejsce zgodnie ze wskazówkami zegara biorąc pod uwagę wskaźniki stacji. Odpowiedź na takie karty, jak BANKI PAMIĘCI, CYRK czy właśnie SALE INKUBACYJNE. Potrafi powstrzymać wygraną przeciwnika zdejmując mu żetony ludności z kart Sceny, które nie mogą leżeć na nowych stacjach.

Przeniesienie

Przeniesienie pozwala przenieść dowolną kartę bez zwracania uwagi na wskaźniki Stacji. Najmocnijsza, gdy zagrana na własną kartę leżącą w Obsadzie i posiadającą żeton ludu aby ją przenieść na Scenę – tuż przed fazą przyciągania – pozwoli to w jednej turze przenieść żeton z Obsady do Piasty. Zagrane na kartę z więcej niż jednym żetonem ludu i poprawienie ROZDRAZNIENIEM pozwoli niespodziewanie wygrać grę. Zagrana w defensywie pozwoli przenieść atakującą jednostkę przeciwnika do Sceny, co automatycznie zakończy walkę.

Droga przez Czas i Przestrzeń

Słabsza wersja PRZENIESIENIA, gdyż działa tylko na istoty i wymaga sprawdzania wskaźników Stacji, co czyni ją nieprzydatną (choć z tym ostatnim można polemizować, o czym pisałem gdzie indziej)

Kataklizm

Czyści wszystkie Mistyczne Krzyże. Warto mieć w talii, szczególnie, że raczej nikt nie gra BRAK MOCY. Pomocne, gdy gra idzie nie po naszej myśli i przyda się reset stołu.

Odnalezienie Obiektu

Sytuacyjne, pozwala wyciągnąć dowolną kartę z talii lub kart odrzuconych. Najmocniejsze chyba na wyciąganie KARMY lub SCHIZMY. Pozwoli też wyszukać SALE INKUBACYJNE jeśli nie podchodzą, o ile mamy na stole jakiegokolwiek Maga.

Wir

Wir jako kontrola przeciwnika, pozwala zamienić miejscami dwie istoty, a jeśli nie mogą zająć nowej stacji, odrzuca się je. Prawdopodobnie najmniej przydatny.
Czary ze Sfery Snów są znacznie słabsze i raczej nie znajdą miejsca w talii. Wyjątkiem może być EGZORCYZM, ale zwykle jest to karta zbanowana, co moim zdaniem jest błędem, ale o tym gdzie indziej.
Jak dodatkowo wzmocić talię opartą na SALACH? Jeśli pozwala nam na to Wielkie Arkanum (lub pozwolą na to karty typu METAMORFOZA, CHRZEST czy OSZUKANY), to wspomoże nas MESJASZ, który za cenę odepchnięcia żetonu pozwoli rzucić dowolny Czar bez sprawdzania zgodności Kolorów. Smaku doda też PAPA BEAUCHAMPS, o ile go w ogóle posiadamy, który otworzy drogę do grania Czarami ze Sfery Namiętności oraz potencjalnie zablokuje przeciwnikom grę istotami.

Podsumowanie

Sale Inkubacyjne to bardzo mocna karta, ale posiada też poważne wady.
Pierwszym ograniczeniem karty są Kolory. Aby grać w miarę efektywnie, karta Wielkich Arkan powinna dawać co najmniej 2 z 3 wymaganych Kolorów. Trzeci Kolor, poza odpychaniem, powinien być potencjalnie dostarczany przez jedno z miejsc. Jedynym, który zagra SALE bez żadnego odpychania jest TIPHARETH. Jednego koloru zabraknie BINAH, oraz CHOKMAHOWI z Archontów i SAMAELOWI oraz TOGARINIEMU z Aniołów Śmierci.
Bezpiecznie SALAMI może grać jedynie TIPHARETH i TOGARINI, gdyż wszystkie istoty w ich Mistycznych Krzyżach to magowie i w wypadku, gdy ręka zapcha się czarami, będzie można je mimo wszystko jakoś rzucić ratująć sie odpychaniem. Ewentualnie, jeśli w talii znajdzie się miejsce, można posiłkować się CEREMONIĄ aby uniknąć odpychania. Pozostali będą zmuszeni dołączyć Magów do talii.
BINAH, aby grać SALAMI, musi odpychać na jeden . CHOKMAH może poratować się TIPHANY REEDER. SAMAEL wspomoże się PODZIEMIAMI lub ryzykownie ARTYSTĄ. TOGARINI ma największy arsenał w postaci AZAQI, COATLICUE, HAUPTQUARTIER ARGENTE, POPRAWCZAK NR 215 czy również ryzykująć ARTYSTA. Pomijam MANIPULACJĘ SNEM, gdyż jest to polecenie, których w talii jest zawsze i tak za dużo z uwagi na konkurencję i ta na pewno się nie zmieści.
Drugim ograniczeniem będą wskaźniki Stacji. SALE można zagrać tylko na północną Stację. Oznacza to, że w talii miejsca nie znajdzie już np. LIMBO a wiele potencjalnych kart mających ograniczenie do dwóch Stacji, z czego jedna północna, w efekcie będzie uwiązana do jednej Stacji. JAK W ZEGARKU zrzuci SALE i prawdopodobnie zajmie ich miejsce kartą ze Stacji zachodniej. Odpowiednio zagrana RZEŹNIA NR 5 pokrzyżuje plany całkowicie, chyba, że z pomocą przyjdzie JAK W ZEGARKU lub PONIZEJ ZERA. Kolory RZEŹNI ograniczają jednak jej użycie do zaledwie kilku talii.
Tapnięte SALE nie będą działać, dlatego należy odpowiednio zaplanować swoją turę i czarować przed przyciąganiem żetonów, jeśli sytuacja tego wymaga.

Po Podsumowaniu

terefere

Czas wykonania dla: Sale Inkubacyjne : 0:015 (sekundy:milisekundy)
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl (127 komentarze) dnia 30.03.2025 o godzinie 15:23 napisał:
Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych!
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl (127 komentarze) dnia 30.03.2025 o godzinie 16:26 napisał:
Sale Kopulacyjne!
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl667 (22 komentarze) dnia 30.03.2025 o godzinie 17:08 napisał:
Pedauy!
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl (127 komentarze) dnia 30.03.2025 o godzinie 19:19 napisał:
Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych!t
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl (127 komentarze) dnia 31.03.2025 o godzinie 14:41 napisał:
Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych! Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych! Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych!
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl667 (22 komentarze) dnia 31.03.2025 o godzinie 15:04 napisał:
Chcę edytowac swoje komentarze!
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl667 (22 komentarze) dnia 31.03.2025 o godzinie 15:52 napisał:
Problemy osób LGBT+ w relacjach miłosnych i związkach zasadniczo nie różnią się od tych, z którymi zmagają się osoby heteroseksualne. Jednak lesbijki, geje, osoby bi-, trans-, aseksualne, interseksualne czy poliamoryczne już od najmłodszych lat doświadczają krytyki z powodu swojej nieheteronormatywnej tożsamości i czują się wykluczone. Nasiąkając krzywdzącymi przekonaniami, zaczynają budować błędny ogląd siebie. Powoduje to niską samoocenę, co później negatywnie wpływa na zbudowanie zdrowej, satysfakcjonującej relacji romantycznej. Czym różni się pomoc psychologiczna dla osób i związków LGBT+ od pomocy osobom heteroseksualnym? Co to jest różnorodność genderowa i seksualna? Czy istnieją typowe problemy związków między mężczyznami, kobietami i osobami transseksualnymi? Jak szukać rozwiązania tych problemów? Jakie kłopoty mają rodziny LGBT+ i gdzie mogą szukać wsparcia? Na te pytania odpowie Daniel Bąk, psychoterapeuta pracujący z osobami LGBT+, z którym rozmawia Joanna Gutral z Uniwersytetu SWPS. Gość Daniel Bąk – psychoterapeuta z dużym doświadczeniem klinicznym. Zawód wykonuje od 2008 r., systematycznie się szkoli oraz poddaje własną praktykę pomocową regularnej superwizji. Pracuje jako relacyjny gestaltysta. Jest członkiem międzynarodowej społeczności gestaltystek i gestaltyków – Association for the Advancement of Gestalt Therapy (AAGT). Specjalizuje się w udzielaniu psychologicznego wsparcia w trudnościach związanych z płciowością, seksualnością i seksem. W szczególności pomaga osobom reprezentującym różnorodność tożsamościową w zakresie genderu, seksualności oraz form relacji miłosnych i/lub seksualnych, czyli m.in.: lesbijkom, gejom, osobom biseksualnym, transseksualnym, aseksualnym, interseksualnym, queerowym (LGBT+) czy praktykującym konsensualną niemonogamię (np. poliamoria). Jest aktywnym uczestnikiem konferencji naukowych, autorem artykułów naukowych oraz rozdziałów w książkach. Szkoli specjalistów oraz prowadzi konsultacje superwizyjne w zakresie tematyki LGBT+. Jest także nauczycielem psychoterapii i występuje w mediach jako ekspert. Prowadząca 258 joanna gutralJoanna Gutral – psycholog, psychoterapeuta. Naukowo zajmuje się związkiem pomiędzy oczekiwaniami społecznymi, podstawowymi potrzebami psychologicznymi i zmianami w zakresie cech osobowości na przestrzeni życia. Bada percepcję zmian i ich wpływ na dobrostan wśród osób w różnych grupach wiekowych. W obszarze jej zainteresowań pozostają zagadnienia związane z porównaniami społecznymi, a także psychoedukacją i rozwojem osobistym. Zajmuje się również problemem stygmatyzacji osób chorych psychicznie, leczeniem i profilaktyką zaburzeń nastroju i zaburzeń lękowych oraz zagadnieniem dobrostanu i postrzegania zmian w czasie. Poza pracą badawczą i dydaktyczną jest psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym w trakcie certyfikacji w Podyplomowej Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS. Laureatka nagrody im. Z. Pietrasińskiego (2016). Prowadzi portal psychoedukacyjny Zdrowa Głowa i kampanię społeczną „Mam Terapeutę”.
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl667 (22 komentarze) dnia 31.03.2025 o godzinie 15:53 napisał:
vnvfgnfhgfhgdf dgdgfdhdgfdghdgh fdhgdhgdgfdghdgfd
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl667 (22 komentarze) dnia 31.03.2025 o godzinie 16:19 napisał:
test z "enterem \n dupaaa
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl667 (22 komentarze) dnia 31.03.2025 o godzinie 16:20 napisał:
dsdwdefe /n fefrefer
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl667 (22 komentarze) dnia 31.03.2025 o godzinie 20:44 napisał:
Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych! Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych! Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych! Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych! Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych! Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych! Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych! Pierwszy komentarz dla sal inkubacyjnych!
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl (127 komentarze) dnia 01.04.2025 o godzinie 21:57 napisał:
jak sortujesz?
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl (127 komentarze) dnia 01.04.2025 o godzinie 22:37 napisał:
teraz są na dole najnowsze
KULT CCG Kolekcjonerska Gra Karciana Beryl (127 komentarze) dnia 12.04.2025 o godzinie 16:18 napisał:
Dobieranie kart jest w Kulcie słabo rozwiniętą mechaniką. Nie ma co prawda limitu kart na ręce, ale sposobów na zwiększenie dociągu jest niewiele. W fazie dobierania uzupełniamy rękę do 7 kart, chyba, że kieruje nami CHAGIDIEL lub CHOKMAH, wtedy do 8 a mając WAZNIAKA w Mistycznym Krzyżu, aż do 10. SATHARIEL (nie mająca swojego czerwonego odpowiednika), pozwalając odrzucić dodatkową kartę w fazie odrzucania poniekąd poprawia dociąg. CHESED i GAMICHICOTH mają swoje własne zasady dobierania kart, które psują rozgrywkę w tym sensie, że przeszkadzają aktywnym graczom rozgryw

<< Najnowsze >>
<< Najpopularniejsze >>